tiistai 31. elokuuta 2010

finally in Michigan

Pääsin siis vihdoinki eilen perille Michiganiin. Tosin matkalla oli pieniä ongelmia kans :D Minun alkuperäinen lento Newarkista Detroit'iin oli peruttu, joten mut siirrettiin seuraavalle lennolle joka lähti 7.00. Tulin jonku kaks tuntia myöhässä tänne :P Muuten meni hyvin =)
New Yorkissa oltiin siis kolme upeaa päivää. Perjantaista kerroinki jo, joten sen skippaan :P. Eli lauantaina mie heräsin viideltä ja lähin hakeen mun matkalaukkua alhaata. Se oli tullu yön aikana ja olin ihan pähkinä ku sain kaikki tavarat takas :D Seittämästä kaheksaan meillä oli aamupala hotellilla, jonka jälkeen sitte lähettiin Manhattanille. Ensin haettiin meijän opas, ja sitte lähettiin kierteleen. Käytiin lauantaina kattoon esim:
Central park:

Rockefeller center:

Time Square:

se frendien talo:

Little Italy:

Chinatown:

ja Grand Central Station:

Joskus yhen aikoihin sitte opas jätti meijän Grand Central Stationelle, josta saatiin lähteä pienissä porukoissa kierteleen kaupunkia ihan niinku haluttiin. Mie, Anu, Alisa, Elina, Enia ja Karo oltiin yks porukka. Me päätettiin lähteä shoppailemaan Times Squarelle ;D Siellä oli niin paljon kauppoja, joissa olis halunnu käydä mutta aika ei riittäny. Me käytiin kuiten Forever 21:ssa, Sephorassa yms... Mukaan tarttu yks hame forever 21:sta :). Ai niin joo ja mie, Karo ja Enia käytiin laittaan rakennekynnet täällä :D (Nää on tosi hienot ja kestää kuulemma jonku neljä kuukautta :D). Ku oltiin tyttöjen kans shoppailtu joku neljä tuntia mentiin syömään TGI Fridays'iin. Siellä oli aivan ihanaa ruokaa!! Söin jonku sellasen katkarapuvarras -hommelin :D Ku oltiin syöty me lähettiin takas Rockefeller centerille ja sieltä hotellille seittämän aikoihin. Nukkumaan mie menin jossain kymmenen aikoihin.

Sunnuntaina heräsin taas viideltä. (Aikaero se on ihana asia :D) Sama juttu aamulla ku lauantainaki: aamupala ja bussilla hakeen opas Manhattanilla. Sunnuntaina me käytiinki paikoissa kuten:
World Trade Center memorial:

Vapaudenpatsas:

Brooklyn bridge:

Wall Street:

Ku oltiin käyty noissa paikoissa päästiin taas porukoissa shoppaamaan. Tällä kertaa vaan Broadwaylle ;D. Broadway oli upea paikka! Hyviä kauppoja ihan sairaan paljon :D Rahaa kulu tällä kertaa paikoissa kuten; Victoria's Secret, Strawberry, Century 21 ja sitte jossain turistikauppassa. Pitihän sitä ostaa ainakii yks I <3 NY -paita ;D. Tuolta Victoria's Secretistä löysin maailman ihanimman hajuveden <3 ! Sunnuntaina käytiin syömässä vähän vähemmän tyylikkäässä paikassa; mäkissä. Ja muuten en todellakaan ihmettele miksi amerikkalaiset on niin lihavia ku saat mäkkäristäki jollain dollarilla yhet pienet ranskikset (jotka ei muuten ollu pienet, enemmänki keskikokoset), suklaa sundaen (joka seki aivan järkyttävän iso) ja sitte pienen juoman :D. Ruuan jälkeen lähettiin taas ettiin bussi ja sitte hotellille. Tällä kertaa ei vaan menty nukkumaan ku vasta joskus kahentoista yhen välillä :D Pidettin hauskaa meijän suomivaihtariporukalla, otettiin kuvia yms. Oli huippua ja tuli vähän haikee olo maanantai-aamuna ku piti sanoa heille heipat, vaikka ei oltu tunnettu ku kaks päivää! No onneks on naamakirja :D
Maanantaina eli eilen, me jouduttiin heräämään joskus 2.45 aamulla meijän huoneessa pitkien tunnin unien jälkeen. Oltiin jo pakattu meijän tavarat sunnuntai-iltana, joten ei tarvinnu ku meikata ja vaihtaa vaatteet. Aulasta lähettiin 03.30 kohti lentokenttää. Koska mulla vaihtu se lento myöhemmäksi jouduin oottaan vähän pitempään lentokentällä mutta ei se haitannu oikeestaan. Joskus puoli yheksän aikaan olin Detroitissa josta sitte lensin Saginawiin. Saginawin lentokentältä Becky sitte haki minut . Ajettiin joku 50 minuuttia tänne Mt. Pleasant'iin. Tuona aikana ehittiin hyvin jutella ja tutustua paremmin. Becky on aivan mahtava ihminen ja kyllä me ainaki eilen tultiin hyvin toimeen. Käytiin myös syömässä ehkä parasta kiinalaista mitä mie oon ikinä syöny <3 aion syödä siinä paikassa monesti ku oon täällä! Ruuan jälkeen lähettiin sitte ajamaan tänne "kotiin". Täällä mulla on oma huone jonne eilen ostettiin sänky ja sitte lakanat yms. Valittin sellasen hienon pinkin päiväpeitteen ;D Eilen Becky näytti myös mulle millanen mun tuleva koulu on, ja se koulu on aivan hirveen ISO! Eksyn siellä varmasti monesti :P. Illalla sitte oltiin vaan kotona ja katoin yhen jakson Housea telkkarista ennen ku menin nukkumaan yheksältä. Olin niin väsyny että nukahin heti :D Heräsin tässä joskus viiden kuuden välillä tänäki aamuna :D Ainaki unirytmi on koululaiselle sopiva XD.
En tiiä mitä me tänään tehdään koska Becky nukkuu vielä, mutta eiköhän me jotain kivaa keksitä :) Ja muuten siihen minun kouluun on tulossa kait joku 6 muuta vaihtria eli en oo yksin! Beckyn kaverin Lisan ( joka on myös mun coordinator) luo tulee saksasta tänään joku poika ja sitte Lisa esitteli minut jollekki naiselle jonka luokse on tulossa itävallasta vaihtari lähipaivinä. Lisa aikoo järjestää meille Mt. Pleasant vaihtareille tapaamisia ja muutaki ohjelmaa :)
Mutta mie lähen tästä aamupalalle ( jota oon oppinu syömään täällä pakosta ku herää näin aikasin ). Päivittelen sitte blogia taas ens viikolla tai tän viikon loppulla :)

Love, Emilia

Exploriuksen Suomivaihtarit:

1. Mie haluan ehottomasti kuulla lisää kaikista nähtävyyksistä yms mitä teitte, ite en oo nähny new yorkkia kovinkaan paljon ku oltiin siellä sillon ikuisuudet sitte vaan muutava tunti. Sie olet nyt jo muuttunu ihan eri ihmiseksi! XD Kiva ku ei oo ollu mtn ongelmia, judelaan sitte 3vk päästä <3 (PS: Kauheesti yhdyssanavirheitä! X,D)

2. Heippa!
    Olemme hyvin iloisia isän kanssa siitä,että sinun matkasi on mennyt hyvin ja olet päässyt perille turvallisesti. Muutun kyllä vieläkin vihreämmäksi kateudesta kun näin kuvat, mutta tärkeämpi on se että sinä olet matkasi varrella nähnyt tosi paljon,jota et unohda koskaan, kiva on myös se että pidit isäntäperheestä, eli Beckystä ja sait käydä kiinalaisessa.

3. Hyvä että menee hyvin! Munki koulu on ISO, eksyn sinne 100% varmasti. Mahtavaa vuotta sulle, ollaan yhteyksissä :)!!!

4. Meri: Joo todellaki sitte ku soitellaan nii kerron kaikenn, ellen jo aikasemmin täällä :D Ja mulla on niiiin paljon muutaki kerrottavaa sulle ja muutenki! että sitte kolmen viikon päästä puhutaan 5 tuntia ainaki :D En tiiä oonko niin muuttunu, yritän vaan olla mahd. rohkea täälä vaikka kuinka ikävä olis :D ja jos oon niin toivottavasti hyvään suuntaan :) ja meijän pitää sitte sopia päivä ja aika ku jutellaan tässä <3
    Mama: Hihi, lisäilen tässä just kuvia facebookiin lisää, katelkaa niitä iskän kanssa siellä :) Ja olen nähny tosi paljon kaikkea kivaa ja esim. eilen käytiin Beckyn kans uimassakki ja Becky näytti mulle vähän yhtä puistoa joka on tässä lähellä. Voin kuulemma mennä sinne joskus jos tulee pahaolo vaan kävelemään ja näin :) Ja se kiinalainen oli tosi hyvää niinku kirjottelin! mutta nyt mulla on toinen lempiruoka jonka nimi on pähkinävoi-hillovoileivät ! Ne on aivan ihania! Sitte syyskuun viimisellä viikolla soitellaan !
    Anu: Jep täällä menee hyvin, toivottavasti sulla kans! Ja toivottavasti ei eksytä liian monta kertaa tosin :D yritetään pysyä nyt vaa rohkeina täällä niin kyllä me pärjätään :) upeaa vuotta sulle kans, ja ollaan ehdottomasti yhteyksissä! =)

5. Siis, tämä on jotain aivan ihanaa!

Olipa tosi hauska nähdä ottamasi kuva "Frendien talosta"!=)

Toivotan sulle aivan mahtavaa Amerikan reissua! Ota kaikki ilo irti, minkä vain saat!