perjantai 13. elokuuta 2010

the beginning






Eli siis minun nimi on Emilia ja ikää tulee 17 vuotta tulee ensi marraskuussa täyteen. Lähtösin olen Rovaniemeltä. Tämän blogin tein sen takia että voin tänne vähän kirjotella miten mulla menee amerikassa, ja sitte myös sen takia että tänne voi perhe, kaverit yms Suomestaki kertoilla mulle että miten kotona menee =).
Mutta nyt blogin pääaiheeseen; mulla olis tasan kahden viikon kuluttua 27.8 lähtö 10 kuukaudeksi vaihtoon Michiganin osavaltioon ja Mt.Pleasant -nimiseen kaupunkiin. Mt.Pleasant sijaitsee keskellä Michiganin osavaltiota ja wikipedian mukaan asukkaita olis jokunen 30 000. Eli just sopivan kokonen paikka mulle.
Isäntäperheeseen mulla kuuluu vaan host-mama Becky, joka on 41-vuotias fysioterapeutti (ehkä mulla on sittenki toivoa olla lihomatta vähintään se 20kg siellä ;D). Lapsia Beckyllä on kaksi; Danielle ja Steven. Kumpikaan ei tosin asu enää kotona, joten it's just me and Becky. Se mun tuleva koti on kuulemma sellanen ihan perus amerikkalainen kämppä, ja mulla on siellä oma huone ja vessa ;). Kouluun matkaa on vaan joku 3-5 mailia, mutta kuljen silti koulubussilla, eli hello yellow schoolbus!. Tulevan koulun nimi on Mt Pleasant Senior High School ja oppilaita siellä on noin 1200. Ihan mukava muutos ku tämän hetkisessä koulussa on kait jotain 600-800 oppilasta(?) :D. Mut en kyllä valita! Tuossa koulussa on tosi hyvät urheilu mahdollisuudet eli se on just täydellinen <3 Aattelin alkaa harrastamaan lentopalloa siellä taas vuoden tauon jälkeen,jos on vaa mahollista :)




Olot on aika sekavat tällä hetkellä. Ei jotenkaan osaa ajatella että kohta "pitää" jättää tää tuttu ja turvallinen ympäristö ja lähteä yksin toiselle puolelle maapalloa, ja olla siellä vielä kaiken lisäksi melkein vuosi ilman perhettä ja muita läheisiä. Ihanaa ja jännittävää, mutta samalla tosi pelottavaa kans :D On myös aivan hirveesti kaikkea tekemistä ennen lähtöä. Pitäis käydä ostaan matkalaukku, ehtiä sanoon heippa kaikille tärkeille ihmisille, ettiä jotku tuliaiset Beckylle yms... Kiire tullee :D! Mutta enköhän mie ehi.

Kirjottelen tänne sitte vähän raporttia ku on tuo lähtö lähempänä ja oon saanu kaikkia asiat hoidettua.

See ya!

P.S http://explorius.fi/vaihto-oppilasvuosi/ <--- tuolta voi käydä lukemassa mun ei-niin-hyvän teksin siitä miksi haluan vaihtariksi jne :D:D:D ja sitte kans sellaset jotka haluais lähteä tulevaisuudessa vaihtariksi, nii kannattaa käydä tsekkaamassa Exploriuksen sivut! On ollu tosi hyvä järjestö tähän mennessä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti